Eyyüp Kadir İnan: “Muhatap Alınacak 'Bir Adam' Bulamıyorum”
- 3 May
- 4 dakikada okunur

AK Parti Genel Sekreteri ve İzmir Milletvekili Eyyüp Kadir İnan, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay'ı hedef aldı. İnan, Tugay'a, "Hükümetle ilgili bir sorun olduğunda çoğunuz bizi arıyorsunuz. Mesele İzmir ise biz bunu emir telakki edip bizzat ilgileniyoruz. Ama söz konusu belediye olunca, yerel yönetimler olunca; ben İzmir esnafının sıkıntısını çözecek, muhatap alınacak “bir adam” bulamıyorum!" dedi.
AK Parti Genel Sekreteri ve İzmir Milletvekili Eyyüp Kadir İnan, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Genel Kurulu'nda açıklamalarda bulundu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay'ın “Tiplerinden, hallerinden nasıl insanlar olduklarını anlıyoruz. Öyle o kadar kolay değil İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne iftira atmak, her şeyin cevabını alırsınız. Yanlış ve haksız şeylerin savunucusu ve tarafında olmayacaksınız. İzmir halkından ricamdır, kimin yalan söylediğine tekrar baksınlar” sözlerini eleştiren İnan, şu ifadeleri kullandı:
"Tüm bu haksızlıklar yaşanırken; Çankaya Otoparkı kapanmasın, bu şehrin kalbi Kemeraltı can çekişmesin diye sadece ekmeğinin peşine düşen, anayasal ve demokratik hakkını arayarak Egemenlik Evi’ne yürüyen esnafımıza, bu şehrin Büyükşehir Belediye Başkanı ne dedi biliyor musunuz?
İnanması güç ama kameraların önünde aynen şunu söyledi: “Tiplerinden, hallerinden nasıl insanlar olduklarını anlıyoruz” dedi!
Buradan, o fildişi kulelerinden halka tepeden bakanlara, o kibir abidelerine sesleniyorum: Siz esnafın tipine, kılığına kıyafetine bakınca ne görüyorsunuz bilmiyorum! Ama biz o esnafa baktığımızda; sabahın ayazında kepengini besmeleyle açan, alnı ak, başı dik insanları görüyoruz!
Biz o esnafa baktığımızda; bu ülkenin omurgasını, evine helal rızık götüren nasırlı elleri görüyoruz!
Şunu çok iyi bilin: Bizim esnafımızın o tozlu, o yağlı, o lekeli önlükleri; sizin o parlatılmış ayakkabılarınızdan, sizin o kibirli yüreklerinizden bin kat daha temizdir!
Esnafı dış görünüşüyle, kılık kıyafetiyle yargılayan, halkını böylesine hor gören bu nobran zihniyet, İzmir’in demokratik ve hoşgörülü ruhuna en büyük ihaneti etmiştir!
Sen o oturduğun yumuşak koltukta, o sırça köşkünde; tipini beğenmediğin, küçümsediğin bu esnafın ödediği vergilerle, bu esnafın alın teriyle saltanat sürüyorsun!
Önce haddini bileceksin! Bu şehrin belediye başkanıysan, önce bu şehrin emektar esnafına saygı duymayı öğreneceksin!
İzmir kimsenin arka bahçesi, kimsenin “çantada kekliği” değildir!
Sandığın anahtarı artık ideolojik kutuplaşmada değil, esnafın dükkânının önündeki asfaltın kalitesindedir!
İzmirli hemşehrilerimiz; ideolojik sloganlar değil, çukursuz yollar ve çalışan bir altyapı istiyor.
Ankara’nın veya siyasi elitlerin masa başı kavgaları; Kemeraltı esnafının, Karşıyaka Çarşısı’nın gündemi değildir!
Biz, halkın umursamadığı kavgaların değil, halkın her gün çektiği çilenin sözcüsü olacağız!
Esnafımız; çukurdan, çamurdan, kokudan ve bu vizyonsuzluktan kurtulacağı günün hasretini çekiyor.
Değerli başkanlarımız ve hemşehrilerimiz; şunun altını kalın çizgilerle çizmek istiyorum: Esnafın siyasi partisi olmaz! Esnafın siyasi görüşü olmaz!
Esnafın partisi; sabah besmeleyle açtığı o bereketli dükkândır. Esnafın siyasi görüşü; İzmir’in menfaatleridir, İzmir’in çıkarlarıdır!
Bugün bu salonda farklı siyasi partilerden milletvekilleri var, bizler varız. Farklı fikirlerde olabiliriz.
Aynı şehirde yaşıyoruz diye herkes aynı siyasi pencereden bakmak zorunda değildir. Fakat aynı sorunları, aynı problemleri hep birlikte çekiyoruz!
Biz bu şehirde doğduk. Ömrümüzün sonuna kadar da bu şehirde kalacağız. O nedenle bu şehrin bugününü de yarınını da düşünmek zorundayız.
Ruhsat ücretlerine gelince almasını biliyorsunuz! Tabela ücretlerini, işgaliye paralarını tıkır tıkır tahsil ediyorsunuz!
Kusura bakmayın beyler; belediye olarak esnaftan her türlü ücreti aldığınız yerde, İzmirli esnafın çöpünü de toplayacaksınız, esnafın bulunduğu sokağın asfaltını da yapacaksınız, esnafın dükkânlarının yollarını da o çukurlardan kurtaracaksınız!
Biz İzmir’de kavga değil, dayanışma istiyoruz. Ama kusura bakmayın; kendi gölgesiyle bile kavga eden bir Büyükşehir Belediye Başkanı’yla, İzmirli hemşehrilerimizin bize verdiği o milletvekilliği görevini heba edecek değiliz!
Zaten mensubu olduğu siyasi parti de önümüzdeki dönem bu isimle devam etmeyeceklerini her dost ortamında açıkça ilan ediyor.
O nedenle biz de onlara diyoruz ki: Madem bu arkadaş sizin cephenizde de sınıfta kaldı; bize bir tane muhatap verin! İzmir’in sorunlarını, esnafın sıkıntılarını konuşalım!
Hükümetle ilgili bir sorun olduğunda çoğunuz bizi arıyorsunuz. Mesele İzmir ise biz bunu emir telakki edip bizzat ilgileniyoruz.
Ama söz konusu belediye olunca, yerel yönetimler olunca; ben İzmir esnafının sıkıntısını çözecek, muhatap alınacak “bir adam” bulamıyorum!
Ha, biz inşallah üç sene sonra sandıkta bu sıkıntıyı kökten çözeceğiz! Ama bu güzel İzmir’in kaybedecek bir üç senesi daha yoktur!
İzmir'de son günlerde gündeme gelen çevre yolunun özelleştirileceği ve ücretli olacağı yönündeki iddialara tepki gösteren AK Parti Genel Sekreteri ve İzmir Milletvekili Eyyüp Kadir İnan, bu söylemlerin gerçeği yansıtmadığını belirtti. Ortaya atılan iddiaların büyük bir yalan ve iftira olduğunu vurgulayan İnan, Karayolları Genel Müdürlüğünün de gerekli açıklamayı yaparak tartışmalara son noktayı koyduğunu söyledi.
İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliğinin 27. Olağan Genel Kurul Toplantısı'nda konuşan İnan, kent gündemine ve küresel gelişmelere dair değerlendirmelerde bulundu. Çevre yolu iddiaları üzerinden yürütülen tartışmalara değinen İnan, "İzmir Çevre Yolu'nun özelleştirileceği ve ücretli olacağı yönündeki iddialar külliyen iftiradır. Bu, müthiş bir iddia değil, müthiş bir yalandır. Karayolları Genel Müdürlüğümüz de bu yalanlara noktayı koymuştur" dedi.
Küresel krizlere rağmen ülkenin güçlü duruşunu koruduğunu ve yatırımcılar için cazip hale getirildiğini aktaran İnan, "Bu fırtınalı denizde Türkiye gemisini sağ salim limana yanaştıran en büyük güvencemiz, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın tecrübeli liderliğidir. Vatandaşımızın aşını ve işini korumak, esnafımızın tezgahını ayakta tutmak, üretim çarklarının dönmesini sağlamak ve hayat pahalılığıyla amansız mücadele etmek en temel önceliğimizdir" ifadelerini kullandı.
Ticaretin damarları kesildi
İzmir'in Çankaya bölgesindeki esnafın çeşitli uygulamalarla zor durumda bırakıldığını savunan İnan, "Şair Eşref Bulvarı'nda, Basmane'de, Talatpaşa'da, İkiçeşmelik'te sırf esnafı dışlamak için otobüs duraklarının yerleriyle dahi oynadılar. Bit Pazarı'nın itibarını sarsmak için yapmadıklarını bırakmadılar. Biz ise yeniden Çankaya'nın damarlarına kan gitsin diye Basmane çukurunu hayata kazandırmak istiyoruz" diyerek bölgenin yeniden canlandırılacağını dile getirdi
Kazanan İzmir olacak
İzmir Limanı üzerinden yürütülen tartışmalara da dikkati çeken İnan, limanın yerli sermaye tarafından işletileceğini belirterek, "Varlık Fonu ve Albayraklar Grubu limanı işletmeyi devralıyor. Oraya milyarlık altyapı yatırımı yapılacak. Şehrin içine yıllardır bir hançer gibi saplanan o limanı tekrar şehirle barıştıracağız. Liman tam kapasite çalışacak. Esnaf kazanacak, liman kazanacak, İzmir kazanacak" diye konuştu.
Çeşme Projesi için destek çağrısı
Kent ekonomisi açısından Çeşme Projesi'nin kritik bir öneme sahip olduğunu vurgulayan İnan, her sene iki milyar doları İzmir ticaretine kazandıracak devasa bir projeden bahsettiklerini aktardı. Projenin el birliğiyle hayata geçirilmesi durumunda sadece iki sene içerisinde 20 milyar lira yatırımın doğrudan kente geleceğini ve 100 bin gence istihdam sağlanacağını dile getiren İnan, tüm siyasi partilere destek çağrısında bulunarak siyasi çekişmelerin bir kenara bırakılmasını ve kentin geleceği için ortak bir adım atılması gerektiğini ifade etti.
İnan, konuşmasının ardından İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanlığına seçilen Yalçın Ata ve yönetimini tebrik etti.















































Yorumlar